Pojazdy mechaniczne wyposażone są w różne układy odpowiadające za komfort oraz bezpieczeństwo jazdy. Do takich systemów zalicza się przede wszystkim układ hamulcowy, który podlega intensywnej eksploatacji podczas użytkowania samochodu. W przypadku pojawienia się rozmaitych problemów z hamulcami zazwyczaj zaleca się profesjonalne przeprowadzenie procesu regeneracji zacisków hamulcowych. Dowiedz się, jak przebiega ten proces.
Dlaczego układ hamulcowy może ulec awarii?
Zaciski hamulcowe to specjalne uchwyty służące do podtrzymywania klocków hamulcowych. Wchodzące w skład zacisków siłowniki hydrauliczne odpowiadają za optymalne dociskanie klocków do tarczy. Poważne kłopoty z funkcjonowaniem zacisków hamulcowych pojawiają się z różnych powodów. Najczęściej za ten stan rzeczy odpowiada nadmierne nagrzewanie się wspomnianych elementów podczas jazdy, jak również drgania występujące podczas hamowania. Na stan omawianych komponentów wyjątkowo niekorzystnie oddziałują także rozmaite nieczystości (np. sól, piasek) gromadzące się w prowadnicach oraz tłoczkach. Regeneracja zacisków hamulcowych w Mielcu zazwyczaj okazuje się też konieczna wtedy, gdy elementy te zostaną pokryte rdzą. Co prawda, powierzchnia omawianych komponentów zazwyczaj zabezpieczona jest gumową osłoną. Z czasem powłoka ta ulega jednak zniszczeniu, prowadząc tym samym do powstania ryzyka uszkodzenia zacisków hamulcowych.
Regeneracja zacisków hamulcowych – przebieg procesu
Regeneracją zacisków hamulcowych zajmują się odpowiednio wykwalifikowani mechanicy. Cały proces rozpoczyna się od demontażu tych elementów oraz ich dokładnego oczyszczenia z powstałego tam brudu i innych osadów. Przy okazji sprawdza się stan rozmaitych elementów, np. tłoczków, prowadnic albo odpowietrzników. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad i nieprawidłowości przystępuje się do wymiany części. Na dalszym etapie postępowania specjaliści z takim firm, jak warsztat zajmujący się regeneracją części samochodowych L&J Parts, wykonują piaskowanie zacisku. Po wygładzeniu ewentualnych nierówności powierzchnię zacisku maluje się specjalnym lakierem. Potem dany element zostaje zamontowany w odpowiednim miejscu. Warto też pamiętać o dokładnym dokręceniu zacisku oraz odpowietrzeniu całego układu hamulcowego.